ALUEVAALIT

Ennakkoäänestysaika kotimaassa 12.-18.1.2022 ja ulkomailla 12.-15.1.2022.

VARSINAINEN VAALIPÄIVÄ ON 23.1.2022.

Sote- ja maakuntauudistuksessa Suomeen perustetaan 21 hyvinvointialuetta.
Hyvinvointialueen ylintä päätösvaltaa tulee käyttämään aluevaltuusto. Jäsenet ja varajäsenet aluevaltuustoon valitaan aluevaaleilla.

Aluevaltuusto päättää hyvinvointialueen sosiaali- ja terveydenhuollon sekä pelastustoimen palvelujen järjestämisestä eli muun muassa missä terveysasemat ja hoivakodit ovat, miten omaishoitoa tuetaan ja mistä lähin paloauto lähtee. Ei siis aivan pienistä asioista arjessamme.

Satakunnan hyvinvointialueen kaikki perussuomalaiset ehdokkaat: https://vaalit.perussuomalaiset.fi/aluevaalit/alue/satakunta

Jokaisessa kunnassa on vähintään yksi perussuomalainen ehdokas. Kuitenkin jokainen ehdokas on puolustamassa koko alueen palvelujen parantamista ja yleensäkin uudistuksen tavoitteita. Julkisten sosiaali-ja terveyspalvelujen saatavuus on tunnetusti monilta osin heikkoa ja pelastustoimenkin heikentämiseen kohdistuu Satakunnassa jatkuvaa painetta. Maamme ja hallituksemme priorisointi on ja on ollut pitkään virheellistä ja tämä näkyy palvelujen saatavuudessa ja laadussakin vääjäämättä.

On hyvin tärkeää, että käytät ääntäsi aluevaaleissa!

KOKEMÄELTÄ MUKANA EHDOKASLISTALLA OVAT SIIS

Marko Lahtinen https://vaalit.perussuomalaiset.fi/aluevaalit/ehdokas/marko-lahtinen

Soile Ojala-Seppä https://vaalit.perussuomalaiset.fi/aluevaalit/ehdokas/soile-ojala-seppa

Arto Perttula https://vaalit.perussuomalaiset.fi/aluevaalit/ehdokas/arto-perttula