Purralta kovaa kritiikkiä kokoomuksen ja SDP:n EU- ja ulkopoliittisille linjauksille: ”Sinipunahallitus ei muuttaisi mitään”

Perussuomalaisten puheenjohtaja Riikka Purra piti poliittisen ajankohtaiskatsauksen puolueen tuoreen maahanmuuttopoliittisen ohjelman julkaisutilaisuudessa. Etenkin muiden puolueiden pidäkkeetön EU:n ylistäminen sai kovaa arvostelua.

– Aina kun jostakin tavanomaisesta, vähäpätöisestä tai muuten yllätyksettömästä rakennetaan kohu, taustalla vaikuttaa asioita, joista huomio halutaan pois.

– Sen sijaan, että tällä hetkellä tai ensi kaudella kenenkään tarvitsisi miettiä EU- tai euroeroa tai perussuomalaisten vuoden 2019 EU-poliittisen ohjelman linjauksesta olisi mitään syytä saada kohtausta, tulevina kuukausina ja vuosina Suomen hallitus kylläkin saa eteensä nieltävää niin ennallistamisasetuksessa, ilmastopaketin eri osissa, uusissa tulonsiirto- ja velkainstrumenteissa ja ylipäätänsä kiristyvässä Brysselin ja suurten EU-maiden talutusnuorassa, Riikka Purra totesi.

Kirjoitettu 8.2.2023