Saarikon valtiosihteerinimitys, Peteliuksen toiminta arpajaislain uudistuksessa ja ministerien karenssipalkat heikentävät Suomen uskottavuutta korruptiovapaana maana

Lokakuun alussa valtiovarainministeriö tiedotti aiemmin muun muassa toimittajana työskennelleen Katri Makkosen valinnasta valtiovarainministeri Annika Saarikon (kesk.) valtiosihteeriksi. Makkonen on aiemmin työskennellyt Yleisradiolla toimittajana sekä toiminut tasavallan presidentin viestintäpäällikkönä ja konsulttitalo Miltton Oy:ssä varatoimitusjohtajana.

– Valtiovarainministeri kutsui valtiosihteeriksi entisen toimittajan ja viestintäkonsultin sen sijaan, että palkkaisi henkilön, jolla on näyttöjä talousosaamisesta. Budjettiriihi on ohi, talousarvioesitys annettu eduskunnalle ja ensi vuonna edessä eduskuntavaalit. Herää kysymys, onko nyt aika aloittaa hallituspuolue keskustan imagonkohotus veronmaksajien piikkiin, kun valtionvelka on ennätyksellisellä tasolla ja keskustan suosio pohjalukemissa? perussuomalaisten kansanedustaja Sanna Antikainen pohtii.

Saarikko palkkasi avukseen viestinnän asiantuntijan – palkka 10 341 €/kk

Perussuomalaisten eduskuntaryhmän puheenjohtaja Ville Tavio kyseenalaistaa valtiovarainministeri Annika Saarikon (kesk.) uuden valtiosihteerivalinnan.

Kirjoitettu 15.10.2022