Suomalaisten kanta on selvä – itäraja kiinni

Venäjä julisti eilen (21.9.-22) liikekannallepanon, jolla se pyrkii paikkaamaan menetyksiään Ukrainan sodassa ja jatkamaan sitä. Tänään Rajavartiolaitos ilmoitti Suomeen saapuvan liikenteen vilkastuneen.

Perussuomalaisten kansanedustaja Vilhelm Junnila huomautti, että vaikka hallitus on väittänyt tehneensä venäläisten viisumin saannin hankalaksi, pelkästään syyskuussa on venäläisille myönnetty yli kahdeksantuhatta viisumia.

– Väite ei siis pidä paikkaansa. Viikossa venäläisiä on saapunut maahan kymmeniä tuhansia, iso osa turistiviisumilla, Junnila huomautti.

– Ettekö todella näe turvallisuusuhkaa? Varusmiesliittokin ihmettelee, kuinka Suomi ei saa rajoja kiinni, vaikka Baltian maat ja Puola ovat siinä onnistuneet ilman Euroopan unionin moitteita. Kyselyjen mukaan ylivoimaisen suuri osa suomalaisista on itärajan sulkemisen kannalla, mutta valtiojohto ei ole sitä vielä ymmärtänyt, Junnila moitti.

Kirjoitettu 23.9.2022